Digitaalisen markkinoinnin barometri 2006: Digimarkkinnoinnin kasvusuuntaus jatkuu

Divian ”Digimarkkinoinnin barometri 2006” -tutkimus on lajissaan toinen. (Ensimmäinen ja edellinen julkaistiin tammikuussa 2005.) Tämä tutkimus selvitti markkinoijien aikeita panostaa digitaalisiin kanaviin (www, sähköposti, mobiili ja digiTV) markkinoinnissa. Divia on Helsingin Kauppakorkeakoulun ja Hankenin Suoramarkkinointi-instituutin hanke, joka luo tietoa siitä, miten digitaalisia kanavia kannattaa käyttää. Tutkimukseen vastasi 182 Suomen suurimpiin kuuluvan markkinoijan edustajaa. Edelliseen tutkimukseen vastasi 85 markkinoijaa. Vastaajamäärän suuri kasvu saattaa heikentää tämän ja edellisen tutkimuksen vertailtavuutta. Pääsääntöisesti markkinoijat ennakoivat ensi vuodelle kasvua koko digimarkkinoinnin skaalalle.